W środę 1 lutego w siedzibie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach nastąpiło otwarcie ofert w przetargu pn. „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 928 na odcinku od DK44 do skrzyżowania z DK1”. W ciągu prawie trzech miesięcy wpłynęły oferty od dwóch wykonawców – obie wykraczają jednak poza założony budżet na ten cel.
Oferty złożyły dwie znane i doświadczone na rynku polskim firmy budowlane: Strabag Infrastruktura Południe z siedzibą we Wrocławiu oraz Budimex z siedzibą w Warszawie.
Pierwsza z firm, Strabag, prowadzi obecnie m.in. przebudowę układu drogowego przy lotnisku w Pyrzowicach i kolejny etap tzw. Trasy Wolbromskiej, między miastem Kraków a gminą Zielonki. Druga z firm, Budimex, realizuje obecnie m.in. obwodnicę Oświęcimia w ciągu drogi krajowej nr 44, a wkrótce prawdopodobnie zacznie prace nad rozbudową drogi krajowej nr 94 od Pyskowic do granic Zabrza.
Oferty obu firm wykraczają poza założony budżet województwa na realizację inwestycji, przy czym oferta Budimexu jest ofertą cenowo korzystniejszą.
Kwota w budżecie województwa: | 201 mln 351 tys. 556 zł i 37 gr |
OFERTA NR 1 Strabag Infrastruktura Południe | 253 mln 520 tys. 180 zł i 81 gr |
OFERTA NR 2 Budimex | 225 mln 129 tys. 225 zł i 56 gr |
Co dalej? Aby przyjąć korzystniejszą ofertę i rozpocząć prace w terminie władze województwa śląskiego, które pod koniec 2022 roku się zmieniły1, będą musiały prawdopodobnie podjąć decyzję o zabezpieczeniu dodatkowych środków. W przypadku oferty Budimexu trzeba będzie dołożyć 23 mln 777 tys. 659 zł i 20 gr.
Ze względu na przekroczenie budżetu i związane z tym procedury wszyscy oczekujący ostatecznego wyniku i ogłoszenia terminu rozpoczęcia prac muszą jeszcze uzbroić się w cierpliwość. Uczestnicy przetargu są związani ofertami do 31 maja 2023 roku.
Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest tutaj.