Zmieni się zakres usług dodatkowych świadczonych przez gminę

Od 1 stycznia 2022 roku do gminnego systemu gospodarowania odpadami włączone zostaną nowe usługi świadczone za dodatkową opłatą – wynika z uchwały przyjętej w tym zakresie podczas XXXV sesji Rady Gminy Wyry. Jedną z nowości będzie możliwość zamawiania na posesje kontenerów na odpady rozbiórkowe i budowlane.

Trzy rodzaje kontenerów
Na mocy nowej uchwały po nowym roku właściciele nieruchomości będą mogli zamawiać za pośrednictwem gminy kontenery na odpady powstałe w wyniku prac budowlanych: KP4 o pojemności 4m³, KP7 o pojemności 7m³ i KP10 o pojemności 10m³. Koszt dostarczenia każdego kontenera na posesję będzie wynosić 350 zł, zaś koszt przyjęcia i przetwarzania odpadów budowlanych będzie wynosić 490 zł za 1000 kg.

Jak podczas sesji przekazał radny Mirosław Sikora, przewodniczący komisji komunalnej, do tej pory takie kontenery można było zamawiać za pośrednictwem wyspecjalizowanych firm i w dalszym ciągu, niezależnie od tej uchwały, można tą drogą to robić.

W celu złożenia zamówienia na kontener za pośrednictwem gminy trzeba będzie wydrukować, wypełnić i dostarczyć do Urzędu Gminy Wyry druk zamówienia (dostępny tutaj) oraz dokonać płatności za udostępnienie kontenera na konto urzędu. Kontener zostanie dostarczony na posesję do 7 dni, a odebrany do 30 dni od dnia złożenia zamówienia lub wcześniej po kontakcie z urzędem. Płatność za odpady umieszone w kontenerze zostanie naliczona po odbiorze.

Gabaryty ponad limit w PSZOK
Nowa uchwała od przyszłego roku wprowadza także możliwość przekazywania do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) odpadów wielkogabarytowych ponad ustalony od 1 stycznia 2022 roku limit 500 kg na nieruchomość na rok (obecnie bez limitu). Oznacza to, że jeśli mieszkaniec gminy wyczerpie swój limit dotyczący tych odpadów, to będzie mógł dostarczyć ich więcej za dodatkową opłatą – 682,56 zł za 1000 kg.

Odpady wielkogabarytowe odbierane sprzed posesji w ramach wystawek w maju/czerwcu każdego roku nie są uwzględniane w żadnych limitach. Podczas tych zbiórek można wystawić dowolną ilość tych odpadów.

Nowe stawki za odpady budowlane i opony
Ponadto w uchwale określono nowy cennik dla innych odpadów przekazywanych do PSZOK ponad ustalone limity, który będzie obowiązywał od nowego roku.

W przypadku odpadów budowlanych i rozbiórkowych, których do punktu można dostarczyć bez dodatkowych opłat 1500 kg na nieruchomość na rok ustalono, że za każde dodatkowe 1000 kg trzeba będzie zapłacić 682,56 zł (wcześniej 400 zł).

W przypadku zużytych opon samochodowych, których do punktu można dostarczyć do 4 sztuk na nieruchomość na rok, oraz zużytych opon jednośladów, których od 2022 roku do punktu będzie można dostarczyć bez dodatkowych opłat do 4 sztuk na nieruchomość na rok (obecnie ten typ opon liczony jest w ramach limitu samochodowego), ustalono, że za każde dodatkowe 1000 kg trzeba będzie zapłacić 1168,56 zł (wcześniej 700 zł).

Zmiana cen tłumaczona jest w uzasadnieniu do uchwały m.in. rosnącymi kosztami transportu i przetwarzania odpadów. Pełna treść uchwały dostępna tutaj.

Default image
Patryk Fila
patrykfila[at]gostynslaska.pl

Zostaw komentarz