Prace przy przebudowie drogi wojewódzkiej nr 928 koncentrowały się w styczniu w obrębie przyszłych obiektów inżynieryjnych. Stary most na rzece Gostynce został rozebrany w ciągu zaledwie trzech tygodni. W międzyczasie wykonawca poprawił objazd przy budowie mostu nad ciekiem leśnym i dbał o odśnieżanie na całym odcinku drogi.
Co się działo na budowie w styczniu?
1. W sobotę 5 stycznia między 10.00 a 14.00 został całkowicie wstrzymany ruch na odcinku leśnym między Gostynią a Kobiórem w związku z wykonaniem dywanika asfaltowego na drodze objazdowej przy powstającym w pobliżu gajówki moście nad ciekiem leśnym. Stało się tak po licznych protestach mieszkańców i podjętych przez radnych interwencjach w celu poprawy nawierzchni tej drogi. Na czas prac zawieszono dwa kursy linii Z-57.
W wyniku złego stanu nawierzchni na objeździe mostu przy leśniczówce w Gostyni (przed lasem kobiórskim) jesteśmy zmuszeni dokonać remontu poprzez wykonanie dywanika asfaltowego (…) co oznacza zamknięcie awaryjne drogi DW 928 pomiędzy ul. Rybnicką w Gostyni a rondem w Kobiórze.
Fragment komunikatu generalnego wykonawcy – firmy Budimex
W przeciwieństwie do objazdu w sąsiedztwie starego mostu na rzece Gostynce, pod lasem nawierzchnia została wykonana z kruszywa, które nie sprawdziło się przy intensywnym ruchu pojazdów notowanym na trasie między Gostynią a Kobiórem. Droga objazdowa co kilka dni musiała być uzupełniana, bo w nawierzchni ciągle pojawiały się liczne ubytki. Po wykonaniu nakładki asfaltowej komunikacja przebiega już bez przeszkód.
2. W piątek 12 stycznia rozpoczęła się faktyczna rozbiórka mostu na rzece Gostynce. Jako pierwszy do zabezpieczonego wcześniej koryta rzeki runął fragment wysunięty najbardziej na zachód, do którego docierał chodnik. Następnego dnia, w sobotę 13 stycznia, rozebrana została cała konstrukcja posadowiona między filarami. Do końca stycznia wykonawca prowadził prace związane z rozbiórką filarów i infrastruktury towarzyszącej.
3. Na odcinku między przystankiem „Gostyń Pszczyńska” rozpoczęły się prace związane z układaniem krawężnika. Prowadzono je jednak tylko wtedy, gdy warunki atmosferyczne na to pozwalały. Przez większość miesiąca teren budowy pokryty był warstwą śniegu.
4. Ze względu na dość częste opady śniegu i utrzymujące się przez cały miesiąc ujemne temperatury wykonawca kontynuował zimowe prace utrzymaniowe – odśnieżał jezdnie, chodniki i niektóre pobocza na całym odcinku DW 928.