Od początku 2020 roku mieszkańcy Gostyni posiadający urządzenia mobilne z systemem Android mogą korzystać z darmowej aplikacji „Powietrze w Gostyni”, która agreguje informacje o jakości powietrza z sieci prywatnych czujników zlokalizowanych na terenie całej miejscowości – przy ul. Pszczyńskiej, Rybnickiej i Dębowej.
W ostatnich dniach aplikacja otrzymała większą aktualizację, która prócz kolejnych usprawnień w interfejsie użytkownika przyniosła zmiany w strukturze wewnętrznej programu. Było to motywowane chęcią dalszej optymalizacji działania aplikacji oraz wprowadzeniem funkcji, która pozwoli na dodawanie nowych czujników bez konieczności wypuszczania za każdym razem dodatkowych aktualizacji.
Zastosowane w strukturze programu zmiany przyniosły jednak na niektórych urządzeniach pewien problem. Użytkownicy po uruchomieniu aplikacji mogli zetknąć się z komunikatem o błędzie wewnętrznym, który każdorazowo wymuszał zamknięcie programu. Działo się tak dlatego, że plik konfiguracyjny zapisany w pamięci telefonu przez poprzednią wersję, nie był w pełni kompatybilny ze wzorem dla wersji nowszej. Błąd udało się wychwycić na podstawie zgłoszeń dokonanych przez użytkowników aplikacji, a po ustaleniu dokładnej przyczyny, całkowicie wyeliminować w ramach ostatnio udostępnionej aktualizacji (wersja 1.3.3).
Twórca programu stara się dokładać wszelkich starań, by pojawiające się w sklepie aktualizacje nie przysparzały problemów, a program działał poprawnie na każdym urządzeniu. Niestety nie zawsze można wszystkiemu zapobiec na etapie projektowania, zwłaszcza w przypadku programu niekomercyjnego powstającego po godzinach – a takim projektem jest właśnie rodzima aplikacja i platforma „Powietrze w Gostyni”. Na szczęście, jak pokazał to opisywany przypadek, dzięki informacjom od użytkowników wszelkie niespodziewane reakcje programu mogą zostać szybko odnotowane i usunięte.