Przebudowa DW 928 postępuje. Drogą inwestycją chwali się województwo
Opublikowano
Prace przy przebudowie drogi wojewódzkiej nr 928 wciąż trwają, jednak na odcinku gostyńskim coraz wyraźniej widać zbliżający się koniec budowy – co w czerwcu dostrzegły władze województwa śląskiego i portale branżowe. Droga zyskuje docelową nawierzchnię, postępuje budowa ciągów pieszo-rowerowych i przebudowa skrzyżowania w centrum.
Co się działo na budowie w czerwcu?
1. Przez cały miesiąc w obrębie mostu nad ciekiem „S” – Młynówka (obiekt M1), położonym w sąsiedztwie centrum Gostyni, kontynuowano prace wykończeniowe – wykonano nawierzchnię asfaltową na płycie głównej i prowadzącej do niej drodze dojazdowej, ale ostatecznie nie zdecydowano się na otwarcie mostu, które było planowane na czerwiec. Mimo to, z nowego mostu zaczęli korzystać pierwsi rowerzyści, a później również piesi, czasami wzbudzając ustawiony przy drodze objazdowej system monitoringu, a czasem nie.
2. W pierwszej połowie czerwca przeprowadzono hydrofobizację mostu nad rzeką Gostynką (obiekt M2). Konstrukcje obiektu nasycono specjalnymi preparatami, które z jednej strony utworzyły hydrofobową warstwę ochronną, aby zapobiec wnikaniu wody w głąb struktury obiektu, a z drugiej sprawiły, że beton zyskał ciemniejszą barwę. Ponadto w obrębie mostu kontynuowano prace porządkowe związane z rozbiórką nasypu drogi objazdowej i rekultywacją terenu wokół – po stronie wschodniej zdążyła wyrosnąć trawa.
3. W piątek 27 czerwca most nad ciekiem leśnym (obiekt M3) został objęty ograniczeniami w związku zamknięciem dla ruchu odcinka leśnego pomiędzy Gostynią i Kobiórem. Do poniedziałku 14 lipca z mostu mogą korzystać wyłącznie pojazdy wykonawcy, Lasy Państwowe oraz mieszkańcy i pracownicy położonych w pobliżu posesji.
PRACE DROGOWE
4. Odcinek pomiędzy mostem nad ciekiem leśnym a leśniczówką również został objęty ograniczeniami w związku z zamknięciem odcinka Gostyń-Kobiór. Po stronie wschodniej (obok leśniczówki) w połowie czerwca wykonano warstwę wiążącą (warstwę przedostatnią) sprawiając, że cały odcinek jest gotowy na warstwę ścieralną, która ma zostać ułożona do poniedziałku 14 lipca, kiedy cały odcinek leśny do Kobióra ma być ponownie otwarty.
5. Na kolejnym odcinku przy zjeździe na ul. Zaleśną, podobnie jak na odcinku wcześniejszym przy leśniczówce, po stronie wschodniej jezdni w połowie czerwca wykonano warstwę wiążącą. Po stronie zachodniej wykonano z kolei zjazd na ul. Zaleśną, tworząc pierwszy w historii ul. Zaleśnej odcinek z nawierzchnią asfaltową. Poza tym fragment odcinka od ul. Zaleśnej do leśniczówki wkrótce zyska warstwę ścieralną.
6. W rejonie skrzyżowania z ul. Miarową wykonano nowy chodnik w ciągu DW 982 na odcinku od powstającej zatoki autobusowej „Gostyń Kuźnia” kierunek Kobiór do przedszkola i żłobka „Troskliwe Misie”, który od dawna był bardzo pożądany przez mieszkańców i już znacząco podniósł komfort i bezpieczeństwo pieszych. Ułożono też kolejną warstwę nawierzchni (warstwa wiążąca) po stronie wschodniej i kosztem jednej z posesji poszerzono obszar zjazdu na ul. Miarową gminną. Ponadto kontynuowano odbudowę zatok autobusowych przystanku „Gostyń Kuźnia” i zakończono montaż docelowych studzienek kanalizacji deszczowej (żeliwne klapy). W związku z zamknięciem odcinka do Kobióra tymczasowy przystanek z końcem czerwca został przeniesiony z rejonu mostu nad ciekiem leśnym z powrotem w okolice skrzyżowania – tuż obok dawnej kuźni. Poza tym nasyp w rejonie tego ważnego budynku został nieco poszerzony po stronie zachodniej na potrzeby powstającego w obrębie skrzyżowania ciągu pieszo-rowerowego. Z kolei pod koniec miesiąca warstwę wiążąca wykonano również po stronie zachodniej jezdni w obrębie zjazdu na ul. Miarową powiatową. Generalnie przez cały miesiąc mieszkańcy tej ulicy po obu stronach musieli liczyć się z utrudnieniami i niedostępnością wjazdów.
7. Na odcinku obejmującym nasyp pomiędzy gostyńskimi mostami (obiekty M1 i M2) kontynuowano działania związane z poszerzaniem nasypu po stronie zachodniej. Obejście dla pieszych, wytyczone wzdłuż wschodniego zbocza nasypu (po stronie klubu fitness), zostało na początku miesiąca dodatkowo zabezpieczone siatką ochronną.
8. Odcinek w obrębie skrzyżowania z ul. Rybnicką i ul. Tyską na początku miesiąca wyposażono w kanał teletechniczny. Następnie rozpoczęto zabudowę krawężników po obu stronach jezdni (większość krawężników została wykonana z granitu, a nie z betonu, co wpłynie korzystnie na estetykę centrum Gostyni) i kontynuowano budowę nowej zatoki autobusowej przystanku „Gostyń Centrum” w kierunku Mikołowa. W połowie miesiąca ukończono prace przy budowie dwóch wysepek spowalniających – przed domem kultury oraz przed budynkiem biblioteki (również z wykorzystaniem krawężników granitowych). W wyniku tych wszystkich działań kształt układu drogowego w tym ważnym dla mieszkańców Gostyni miejscu jest coraz lepiej widoczny.
9. Odcinek pomiędzy domem kultury a ul. Franciszka Fityki w ostatnim tygodniu czerwca został objęty montażem słupów oświetleniowych wyprodukowanych przez spółkę Tecpoles – sprawiając, że nad centralną częścią Gostyni (ale nie tylko, o czym w dalszej części tekstu) wyrósł las słupów (póki co bez opraw oświetleniowych). Poza tym w drugiej połowie miesiąca wykonawcy udało się dokończyć budowę wjazdów na posesje prywatne.
10. Pomiędzy ul. Fityki a ul. Łuczników wyregulowano wysokość włazów studzienek kanalizacji deszczowej (strona zachodnia) i teletechnicznej (strona wschodnia), a betonowe włazy kanalizacji deszczowej wymieniono na docelowe – bardziej estetyczne włazy żeliwne. Pod koniec miesiąca cały odcinek, tak jak odcinek wcześniejszy, został objęty montażem słupów oświetleniowych (bez opraw).
11. Na odcinku w obrębie zjazdu na ul. Łuczników również z końcem miesiąca zamontowano szereg słupów oświetleniowych bez opraw. Poza tym po stronie wschodniej uporządkowano pobocze – teren wyrównano i obsiano trawą.
12. Odcinku od granicy z lasem Jastrzębiec do okolic przystanku „Gostyń Pszczyńska” też został objęty montażem słupów oświetleniowych bez opraw.
13. W rejonie przystanku „Gostyń Pszczyńska” zamontowano dwa słupy oświetleniowe w rejonie zjazdu na ul. Pszczyńską boczną (obok bilbordu), a poza tym w rejonie pierwotnej lokalizacji przystanku „Gostyń Pszczyńska” wykonano tymczasowe oznakowanie poziome wyznaczając przejście dla pieszych oraz linię przystankową (znak P-17), która wyznacza na jezdni miejsce przystanku autobusowego. Dzięki temu wszystkie stanowiska przystanku „Gostyń Pszczyńska” po dłuższej obecności w pobliżu granicy z Wyrami, a ostatnio w samych Wyrach za budynkiem Centrum Ogrodu, wróciły na swoje dawne miejsce. Ponadto dokończono budowę zjazdów na posesje prywatne.
14. Na odcinku od przystanku „Gostyń Pszczyńska” do granicy z Wyrami w wybranych miejscach pomiędzy krawędzią jezdni bitumicznej a krawężnikiem rozpoczęto układanie prefabrykowanych elementów ścieku przykrawężnikowego – w celu sprawniejszego odprowadzenia nadmiaru wód opadowych z jezdni do kanalizacji deszczowej.
INNE
15. W piątek 27 czerwca o godz. 17.30, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, doszło do zamknięcia DW 928 na odcinku leśnym pomiędzy Gostynią a Kobiórem w związku z planowanymi do poniedziałku 14 lipca pracami wykończeniowymi – tj. układaniem na całej szerokości drogi warstwy ścieralnej. Nie wszyscy jednak respektowali ten zakaz – barierki były przesuwane na pobocze, a część kierowców nadal korzystała z odcinka.
16. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach poinformował 30 czerwca, że obecnie zaawansowanie prac na DW 928 wynosi ponad 50 procent. Zdaniem inwestora, najszybciej postępują prace w środkowej części trasy obejmującej Gostyń – od 2023 do 2025 roku wykonano m.in. rozbiórkę starej nawierzchni, podbudowę drogi na odcinku Wyry-Gostyń, przebudowę gazociągów i sieci telekomunikacyjnych, a także roboty ziemne i prace kanalizacyjne w Mikołowie i Kobiórze.
Informację o zaawansowaniu prac – również w związku z uzyskaniem przez Zarząd Województwa Śląskiego absolutorium – podchwyciły władze województwa, chwaląc się w wydawanej przez siebie gazecie „Dwa Kwadranse” wielomilionowymi wydatkami na tę drogę, co przekazały dalej portale lokalne (np. Pless) i branżowe (np. Auto Świat).
I. Budowa nowego mostu nad ciekiem „S”. Obiekt M
Niedziela, 15 czerwcaMost z nawierzchnią asfaltowąWciąż obowiązuje zakaz wstępuUstrój nośny w całej okazałościKapa chodnikowa po stronie wschodniej……i zachodniejObejście dla pieszychWidok z kładki w stronę centrumWidok z poziomu drogi w stronę skrzyżowania z ul. MiarowąNiedziela, 22 czerwcaCzy to już ostatni dni funkcjonowania tego przejścia?Zjazd na drogę bocznąWidok na nowy most z mostu tymczasowegoSchody monolityczne (strona zachodnia)Most tymczasowyStożki mostu nie zostały jeszcze umocnioneMost łączy się z murem oporowym, który powstał najwcześniejDroga zamkniętaMost tymczasowy i mostek dla pieszych poniżejDrewniana nawierzchnia po zimie wygląda dobrzeKładka – kierunek do centrumI w odwrotną stronęDalej w stronę centrumDroga dla pieszych w dole (widok z poziomu drogi objazdowej)Nieczynny odcinek ścieżkiPrzejście obok piekarniZ poziomu zjazdu na ul. RybnickąNowy most – widok od strony centrumZjazd na ul. Pszczyńską bocznąUmocnienie po drugiej stronie (tu nie ma skarp i stożków)W głębi gotowe schody monolityczne (strona wschodnia)Z poziomu zjazdu na ul. Pszczyńską boczną (widok na centrum)Gotowa studzienka teletechniczna w pobliżu mostuRzut oka na most tymczasowy – daleko w tle zabudowa ul. MiarowejNiedziela, 29 czerwcaInfrastruktura w obrębie mostuPierwsze wejście na mostW stronę ul. Pszczyńskiej bocznejW stronę centrum
II. Budowa nowego mostu na rzece Gostynce. Obiekt M2
Niedziela, 15 czerwcaStrona zachodnia – trwa demontaż nasypu po drodze objazdowejTeren po stronie wschodniej zgodnie z planem obrasta trawąEfekt hydrofobizacji – ciemniejszy odcień betonuEfekt hydrofobizacji – połyskująca powierzchniaMost po hydrofobizacji – obiekt jest wyraźnie ciemniejszyPrzyczółek północnyPrzyczółek południowyKoryto rzekiZielony teren po stronie wschodniejSkarpa po stronie wschodniejZ perspektywy schodów monolitycznych po stronie wschodniejStrona zachodniaPowierzchnia jest teraz zupełnie gładka w dotykuZachodnia strona mostu – z poziomu zlikwidowanego nasypu drogi objazdowejDemontaż nasypu po drodze objazdowej jeszcze trochę potrwa
III. Budowa mostu nad ciekiem leśnym przy gajówce. Obiekt M3
Niedziela, 22 czerwcaBarierki mostu na tle lasuPrzystanek „Gostyń Kuźnia” tuż obok!Koryta mniejsze i większeRozbiórka nasypu drogi objazdowejZbocze zaczyna zarastać trawą (ale też chwastami)Zagajnik w środku lasuPodbudowa bitumiczna ścieżki rowerowejDalej w las do KobióraNiedziela, 29 czerwcaDroga zamknięta, ale barierki są odsunięteWjazd do gajówki gotowyMimo zakazu, nieuprawnione pojazdy jadą przez lasPowrót w okolice mostu
IV. Przebudowa odcinka od leśniczówki do mostu nad ciekiem leśnym
Niedziela, 22 czerwcaPo stronie wschodniej w połowie czerwca wykonano warstwę wiążącą (przedostatnia)Zjazd do leśniczówkiZwężenie przy wysepceW pobliżu wysepki droga wydaje się niesamowicie szerokaPrzystanek „Gostyń Kuźnia” przesunięty w kierunku KobióraW stronę skrzyżowania z ul. MiarowąPrzystanek tuż przy moście nad ciekiem leśnymNiedziela, 29 czerwcaDroga zamkniętaSygnalizacja dla Lasów Państwowych i mieszkańców gajówkiWidok w kierunku centrumWidok w kierunku gajówkiPrzystanek niedostępny
V. Przebudowa odcinka przy ul. Zaleśnej
Niedziela, 22 czerwcaTrwa budowa ciągu pieszo-rowerowego (podbudowa)Po stronie wschodniej wykonano warstwę wiążącąZjazd na ul. Zaleśną nabiera kształtówRóżnica poziomów między warstwą wiążącą (strona lewa) a warstwą podbudowy zasadniczejZjazd na ul. ZaleśnąWidok w stronę ul. Miarowej…i w stronę leśniczówkiNiedziela, 29 czerwcaDroga zamknięta, są barierki, ale……kierowcy nie zawsze to respektująPrzy zjeździe na ul. ZaleśnąPierwszy asfaltOdsunięte barierkiW kierunku KobióraW kierunku centrum
VI. Przebudowa odcinka przy ul. Miarowej
Niedziela, 15 czerwcaZdalnie sterowany walec utrwalał szerszy nasyp w pobliżu skrzyżowania z ul. MiarowąPrzygotowania do zabudowy krawężnikaOdcięte fragmenty asfaltu w pobliżu wysepkiKrawężnik po drugiej stronie gotowyNiegotowa krawędź jezdni przy zjeździe na ul. Miarową gminnąZjazd na ul. Miarową powiatową (do Zgonia) – kurzyło się, kurzyło!Krawężniki marmurowe czekają na montażKrawędź jezdni po stronie ul. Miarowej powiatowejTrwa budowa zatoki autobusowej „Gostyń Kuźnia” kier. MikołówWidać miejsce na wiatę przystankowąZamontowano docelowy właz studzienki rewizyjnejRozpoczęto budowę zatoki autobusowej po przeciwnej stronie, kier. KobiórRozpoczęto budowę chodnika do przedszkola i żłobkaDojście do przedszkola i żłobkaDojście do ul. MiarowejPo obu stronach jezdni póki co tylko podbudowa asfaltowaZjazd do przedszkola i żłobkaZa zjazdem po tej stronie będzie tylko rów melioracyjnyZ perspektywy zjazdu patrząc w kierunku ul. MiarowejPo przeciwnej stronie będzie normalny ciąg pieszo-rowerowyNiedziela, 22 czerwcaPrzydomowe warzywniaki są ostatnio modneŁączenie z odcinkiem przy moście nad GostynkąPo stronie wschodniej – ul. Miarowa gminna – wykonano warstwę wiążącąPo drugiej stronie jezdni nadal tylko podbudowa asfaltowa……ale udało się wykonać krawężnikWidok na wysepkę w stronę ul. MiarowejI widok z wysepki w stronę mostu na rzece GostyncePo drugiej stronie pobocze bez zmianPrzy zjeździe na ul. Miarową powiatowąBudowa zjazdu na ul. Miarową – zgodnie z projektem przejęto dodatkowy teren, będzie szerzejNiedawno ten fragment stanowił część prywatnej posesjiSygnalizacja z informacją o zamknięciu zjazdu w czasie układania warstwy wiążącej (18 czerwca)Fragment krawężnika przy zjeździeKrawężnik po drugiej stronie gotowyZatoczka wyraźnie widoczna – wykonano krawężnik przy drodzeNa zdjęciu tego nie widać, ale wykop jest dość głębokiW tym miejscu powstanie druga zatoczka przystanku „Gostyń Kuźnia” w kier. KobióraA w tym miejscu będzie przejście dla pieszych„Mauzer”Chodnik dobrze leży w tym miejscuKrawężnik wyznaczający zjazd do żłobka i przedszkolaNiedziela, 29 czerwcaWysepka praktycznie gotowaTymczasowy przystanek „Gostyń Kuźnia” dosłownie obok dawnej kuźniCały czas coś się zmienia, dlatego warto sprawdzać rozkład jazdy i komunikaty na stronie ZTMPrzystanek tymczasowy po drugiej stronie drogiPrzygotowania do rozbudowy oświetlenia skrzyżowaniaŁączenie z ul. Miarową powiatowąInformacja o zamknięciu drogi na odcinku leśnym do KobióraPrzy zjeździe na ul. MiarowąMinibus linii Z-57 skręca na ul. Miarowąul. Miarowa – strona do ZgoniaPrzy zjeździe na ul. Miarową gminnąSkrzyżowanie ul. Pszczyńska – ul. MiarowaKostka chodnikowaChodnik przy zatoce prawie gotowyBudowa zatoki po drugiej stronieCiąg pieszo-rowerowy po tej stronie powoli nabiera kształtówWymiana krawężnika przy żłobku i przedszkoluW kierunku centrum Gostyni
VII. Przebudowa odcinka nad doliną rzeki Gostynki między mostami
Niedziela, 15 czerwcaZ perspektywy zjazdu na ul. Pszczyńską bocznąDaleko w tle budynki przy ul. Miarowej powiatowejSporo „wanien” będzie musiało przyjechać z kruszywem, by rozszerzyć nasypSiatka zabezpieczającaTymczasowa ścieżka dla pieszych jest dość szerokaRóżnica poziomówWidok w stronę mostu na rzece GostynceWidok w stronę centrumSiatka na tle prywatnego lasuW stronę GostynkiW tym miejscu jeszcze niedawno był bardzo szeroki chodnik
VIII. Przebudowa centrum – skrzyżowanie z ul. Rybnicką i ul. Tyską
Niedziela, 15 czerwcaTrwa wymiana słupów sieci elektroenergetycznejW stronę mostu nad ciekiem „S” – widać jeszcze stary asfaltStudzienka kanalizacji deszczowej między nową i starą nawierzchniąNowa droga (tylko podbudowa asfaltowa) w tym miejscu biegnie wyżej względem starejMiejsce pod ciąg pieszo-rowerowy do ul. Pszczyńskiej bocznej (Munimentum Point)Przygotowania do zabudowy krawężnikaSchodów do stacji redukcyjno-pomiarowej już nie maW stronę mostu – ale szeroko!Nieopodal zjazdu na ul. TyskąKolejna wysepka spowalniająca już wkrótce się wyłoniSkład materiałów pomiędzy jezdniamiTu jeszcze niedawno była zatoka autobusowa – a będzie ciąg pieszo- rowerowyStary chodnik obok budynku bibliotekiWokół Kolumny Trójcy Świętej od 1897 roku zdążyło zmienić się dosłownie wszystko (!)Z perspektywy ul. TyskiejDrogowskaz tymczasowo zagościł na płocie tuż przy najstarszym budynku w centrum miejscowościW ciągu jednego tygodnia powstał zarys nowej wysepki przystanku „Gostyń Centrum”Środek jezdni – na południe Środek jezdni – na północMiejsce na wiatę przystankowąStudzienka kanalizacji teletechnicznejZ tej perspektywy centrum Gostyni będą podziwiać pasażerowie oczekujący na autobusObok dawnego sklepu (w środku od pewnego czasu trwa remont)Niedziela, 22 czerwcaPole uprawne przypomina o rolniczym charakterze miejscowościKolejne ruryStudzienka obok wciąż istniejącego fragmentu starej drogiZabudowa krawężnika postępujeZjazd na ul. RybnickąWysepka nabiera kształtówZjazd na ul. Tyską stał się lepiej widoczny – krawężniki granitoweWejście do budynku biblioteki – stary układ chodnikaZ perspektywy budki do bookcrossinguWidok na sklep i zjazd na ul. TyskąOd strony ul. TyskiejTeren przed sklepemTutaj również zamontowano krawężniki granitoweNa odcinku do nowej zatoki autobusowej również ułożono krawężniki granitoweBudowa zatoki trwaWysepka obok domu kulturyElementy nadprogramoweKrągłe kształty nowej zatokiNiedziela, 29 czerwcaMiędzy starą a nową nawierzchnią drogiZabudowa krawężników postępujeCiąg w stronę centrumKolejne wykopaliska……związane z kanalizacją deszczową w newralgicznym miejscuBudynek biblioteki w tleObok stacji redukcyjno-pomiarowejW tym miejscu jeszcze niedawno oczekiwało się na autobusTeraz będzie tu ciąg pieszo-rowerowy do ul. Pszczyńskiej bocznej
IX. Przebudowa odcinka między centrum Gostyni a ul. Fityki
Niedziela, 15 czerwcaWjazd do BigBikes (typ: wjazd publiczny – bez kostki)Nowa droga jest na innym poziomie – do furki prowadziły schodki, a teraz jest chodnikWjazd na posesję (typ: wjazd indywidualny – kostka)Przy „Spożywczoku”Dwa wjazdy i ozdobny łącznikWjazdy publiczne to takie, które prowadzą do kilku domów lub punktu handlowego/usługowegoNiedziela, 29 czerwcaZamontowano słupy oświetleniowe (jeszcze bez opraw)Przewody do podłączeniaPrzed „Spożywczokiem” będzie dodatkowy słupPodstawa każdego słupaPrzy zjeździe na ul. FitykiWidok w stronę centrum
X. Przebudowa odcinka między ul. Fityki i ul. Łuczników
Niedziela, 15 czerwcaWysokość studzienek wyregulowano jeszcze w majuNowe włazy żeliwne zastąpiły tymczasowe betonoweNa tablicy bez zmian„Czerwone maki…”Niedziela, 29 czerwcaSkładowisko przy ul. FitykiNa tym odcinku również zamontowano słupyHumusowanie terenuLas słupów
XI. Przebudowa odcinka w obrębie zjazdu na ul. Łuczników
Niedziela, 15 czerwcaZatoka autobusowaBudowa zjazdu na działkę obok przystanku (podbudowa)Kostka brukowa do budowy wjazdów na posesjeElementy kanalizacji obok legendarnej tablicy „Garkatu”Nowy wjazd do OSP Gostyń w pełnym słońcuZjazd na ul. ŁucznikówRów melioracyjny i wzmocniona skarpa w pobliżu zjazdu na ul. ŁucznikówPrzepust pod drogąWyregulowano włazy studzienekBetonowe włazy studzienek kanalizacji deszczowej zastąpiono włazami żeliwnymiCiąg pieszo rowerowy z warstwą wiążącą (bez ścieralnej)Krótkie zwężenie ciągu na wysokości jednej z posesjiNiedziela, 29 czerwcaSłupy oświetleniowe zamontowano wzdłuż całego odcinkaSłup przy zatoce autobusowejSłupy oświetleniowe i telekomunikacyjne (Orange)
XII. Przebudowa odcinka w obrębie granicy lasu Jastrzębiec
Niedziela, 15 czerwcaRów melioracyjny pod lasem bez zmianNa tym odcinku również wyregulowano studzienki i wymieniono część włazówKrótki odcinek ciągu pieszo-rowerowego po stronie zachodniej czeka na ułożenie warstwy wiążącejBudowa zjazdu. Widoczna różnica pomiędzy częścią z warstwą wiążącą i bezNawierzchnia ciągu pieszo-rowerowego z emulsją asfaltową lepiącą się do butówNiewielka szczelina przy krawężnikuPo prawej ciąg pieszo-rowerowy polany emulsjąNiedziela, 29 czerwcaSłupy oświetlenioweNa tle lasu Jastrzębiec
XII. Przebudowa odcinka w okolicy przystanku „Gostyń Pszczyńska”
Niedziela, 15 czerwcaPrzy zjeździe na ul. Pszczyńską bocznąWidać fragmenty, przy których znajdują się wjazdy na posesjeNawierzchnia polana emulsją asfaltowąKolejny wjazd indywidualny gotowyTen wjazd może okazać się potrzebny w przyszłościFundamenty słupów oświetleniowych dalej czekają na swoją kolejNiedziela, 22 czerwcaOznakowanie tymczasowe -linia przystankowa (znak P-17)Przystanek „Gostyń Pszczyńska” wrócił na swoje miejsceOznakowanie tymczasowe – przejście dla pieszychW stronę centrumW stronę granicy z WyramiNa tle budynku z gminnej ewidencji zabytków (pierwotna lokalizacja przystanku w kier. Mikołowa)Rozkład jazdy po drugiej stronie
XIV. Przebudowa odcinka między przystankiem „Gostyń Pszczyńska” a granicą z Wyrami
Niedziela, 15 czerwcaPrace przy ciągu pieszo-rowerowym w tokuWyregulowano krawężnik na łuku drogi„Wyżłobione” koryto między krawężnikiem a drogąKrótki fragment z warstwą wiążącąTrwa wymiana słupów sieci elektroenergetycznejCiąg pieszo-rowerowy z warstwą wiążącąPrzy krawędzi trwa układanie ścieku przykrawężnikowegoZjazd na ul. Pszczyńską bocznąWpust kanalizacji deszczowej między kanałamiŚciek przykrawężnikowy – betonowe prefabrykatyWyprodukowane przez „DREWBET” zKłobuckGotowy ściek po stronie Centrum OgroduW połowie czerwca przystanek „Gostyń Pszczyńska” znajdował się tuż za granicą z WyramiJezdnia w stronę GostyniPrefabrykaty czekają na montaż
Dzięki wsparciu czytelników dostępne jest pełne archiwum zdjęć z przebudowy DW 928, za sprawą którego można prześledzić postępy prac:
Relacje z wydarzeń mających miejsce w Gostyni są w tym miejscu udostępniane nieodpłatnie i bez reklam od 2009 roku. Jeśli podoba Ci się praca naszych autorów, możesz drobną wpłatą wesprzeć utrzymanie rosnącego z każdym rokiem archiwum tekstów i zdjęć. Rozliczenie na stronie /finansowanie.