5. Po przeładowaniu strony pojawi się podgląd załączonego zdjęcia oraz ramka wskazująca jak fotografia będzie się przedstawiała na karcie. Jeśli wszystko jest w porządku, należy przejść „Dalej”. W przeciwnym razie można usunąć zdjęcie i dodać nowe lub skadrować dodane zdjęcie za pomocą opcji „Przytnij zdjęcie”. Proporcje ramki (1×1) oraz doświadczenie osób, które już posiadają kartę wskazuje, by zdjęcie było tak samo szerokie jak wysokie. Wysyłka zdjęcia legitymacyjnego (3,5×4,5) bez edycji może skutkować rozciągnięciem zdjęcia w poziomie.
6. W ostatniej zakładce formularza należy wskazać najbliższy Punkt Obsługi Klienta (pełny wykaz), np. POK 80 Katowice ul. Staromiejska 14, zapoznać się z regulaminami usługi, zaakceptować regulaminy i podać adres email. Po wypełnieniu wymaganych pól pozostaje kliknąć „Wyślij wniosek i przejdź do płatności”.
7. Przed przejściem do systemu płatności pojawi się jeszcze okno z poglądem dotąd wprowadzonych danych. Jeśli wszystko się zgadza, należy kliknąć „Tak”. W przeciwnym razie wciąż można wrócić i poprawić dane.
8. Na stronie płatności należy wybrać dogodny model i dokonać wpłaty 20 zł. System oferuje wiele możliwości, w tym płatność przy pomocy kodu BLIK. Przed dokonaniem płatności należy ponownie podać adres email, na który ma zostać przesłana informacja o statusie transakcji.
9. Po dokonaniu wpłaty wyświetli się strona z potwierdzeniem i informacją na temat czasu realizacji. Klikając „Wyświetl potwierdzenie” system wygeneruje plik PDF z tymi samymi danymi, który można wydrukować lub zapisać na dysku.